Saturday, August 23, 2008

Salam Ramadhan...

Ramadhan menjelang tiba...
Ramadhan kali ni adalah kali ketiga aku berpuasa tanpa insan yang ku sayang..
Sedih terasa sangat bila berbuka, bersahur segala kenangan pernah aku lalui. Ketika sama-sama berganding bahu membersihkan rumah bila menjelang raya... Takala mendengar suaranya yang memarahi aku kerana sering mengelat menjadi menjadi memori indah buat ku kini.
Andailah masa boleh berputar kembali.....

Disaat aku memerlukannya, dia pergi tanpa ku sangka.Aku menjadi lemah disaat tu dengan keadaan pengajianku yang ketika itu disemester akhir.Aku tak sangka beliau pergi dengan cepat diatas ribaan ku... Tapi aku bersyukur kerana aku diberi kesempatan mengabis masa bersama beliau di hari-hari terakhir beliau meninggalkan ku.

Disaat aku telah berjaya dan ingin membalas jasa beliau, aku tidak dapat menunaikannya, tapi aku tahu beliau melihat ku dari sana. Hanya doa yang dapat aku taburkan kepadanya semoga beliau di tempatkan di sisi orang-orang beriman.AMIN....

Emmm tapi aku bersyukur ibuku masih bersama dengan ku, membantu ku, menyokong ku. Segala pengorbanan ibu tidak dapat aku balas. Dengan kepayahan beliau dan pengorbanan beliau, aku berjaya menamatkan pengajianku.

Walaupun insan istimewa telah tiada... tetapi beliau tetap dihatiku buat selama-lamanye. Tidak pernah dalam 1 hari tu aku tidak teringatkannya... Wajahnya, gelak tawanya sentiasa di ingatanku..
Walaupun dirimu telah tiada di dunia ini, namun ingatan ku tetap bersama mu.
Walaupun dirimu telah tiada, tapi ku ketahui bahawa dirimu sentiasa melihat kami dari jauh.

Alhamdullilah, ketahui la ayahanda disaat ini ayahanda mesti bangga dengan kami adik-beradik kerana telah berjaya dengan bidang kami masing-masing berkat doa, pengorbanan dan jasa ibunda & ayahanda.

Insyallah selagi hayat dikandung badan, ibu tetap kami jaga.

Aku merindui mu abah... Semoga abah ditempatkan disisi orang-orang beriman....

AMIN.....

coretan kecil RAUNA...





No comments: