Wednesday, September 16, 2009

SALAM LEBARAN

SALAM LEBARAN

Syu coret lagi ... asyik ambik ayat orang je....
Raya tiba lagi.. kejap je masa berlalu pejam celik pejam celik dah nak raya.....
Raya tahun nie seperti tahun - tahun lepas (3 tahun lepas) beraya tanpa ayahanda tercinta....
Terasa macam baru je lagi dah 3 tahun rupanya kami beraya tanpa ayahanda tercinta.....
Sedih dan syahdu sungguh bila dengar lagu raya....
Aku tak dapat mencium tangan ayahku lagi...Kalau dulu tu malam raya sebelum aku tidor aku dah siap berangan lagi...apa eik nak cakap kat abah... nak salam minta ampun camne eik... siap buat skrip lagi.... tapi as usual buat skrip pun mesti lari dari skrip bila bersalaman... yang pasti time tu la aku dapat melihat air mata ayah aku gugur ketika bersalaman dengan kami adik - beradik..... bukan senang nak tengok abah nangis.....

Ya allah ya tuhan ku... berikan kekuatan kepada ku... kepada ibu ku untuk mengharungi hidup ini tanpa abah disisku...... berikan aku ketabahan dalam diriku ini....

so 1st raya selalu aku g umah opah aku.... sehari suntuk disana.... umah opah aku dekat je 5 minit jalan kaki 3 minit naik kete 2 minit naik motor.....
selalu umah kitaorg close house kecuali ada special request dari sedara mara yang call cakap nak datang umah.......

selalunya calling yang dinantikan adalah dari my fav sepupu sapa lagi ppuan yang cun comel gitu... ani, anum & family.....
kak ani as usual kalau datang umah, kitaorang hidang KFC eik..... tu sampingan je... tapi disebabkan ko diet kak... ko tengok je eik kita orang makan......

mesti tahun nie banyak baju ko belikan kak..... heheheh cayok, syu sokong ko dari belakang.....
tak sabar nak rasa masakan ko yang sedap tu masakan jawa apa eik nama dia... ala lontong tu apa eik nama dia aku agak namadia lodehkan?....lodeh jawa........nama dia..... nanti ko bagi tau aku k....

Tak sabar mau balik raya........... nak main dengan anak-nak buah aku yang comel tu......
Acu sengkek nie.....

So next story............ Tunggu syu balik raya kita sambung cite.....
Ape2 pun syu...

SYU TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF terutama kepada keluarga syu, ibunda, kekanda-kekandaku, sesara -mara sepupu-sepupuku, sahabat handai terutama Pakcik JOE... jika syu ada berbuat salah dan silap, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengajakan. Semoga hari lebaran yang bakal tiba ini memberi kita seribu erti dan lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.

'Selamat Menyambut Hari raya Aidilfitri'.

No comments: